Please setup "Secondary Menu" using Wordpress Dashboard > Appearance > Menus
Artykuł / 25 marca 2015

Jazda rowerem – najlepsza forma aktywności na wiosnę

 

Na zewnątrz jest coraz cieplej, chętniej wychodzimy z domu, spacerujemy i zamieniamy samochód na rower. Jest to nie tylko duża przyjemność, ale też sposób na spalenie dodatkowych kalorii w ciągu dnia. Najważniejsze są walory zdrowotne, jazda na rowerze to tlenowa forma aktywności fizycznej, usprawnia pracę wielu układów i pozwala dotlenić organizm.

Główne korzyści płynące z regularnej jazdy na rowerze to:

- poprawa funkcjonowania układu oddechowego i zwiększa pułap tlenowy, który obniża się wraz z wiekiem. Dzięki temu organizm jest bardziej wydolny

- usprawnia krążenie i zapobiega powstawaniu zakrzepów w łydkach

- wzmacnia serce i usprawnia wydolność układu krążenia. Zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób układu krążenia.

- pomaga obniżyć poziom cholesterolu

- wspomaga przemianę materii

- wysiłek fizyczny zwiększa wrażliwość komórek na insulinę, dzięki temu chorzy na cukrzycę mogę stosować jej mniejsze dawki. To także dobra profilaktyka dla osób zagrożonych tą chorobą.

- przy zachowaniu odpowiedniej postawy aktywowane są mięśnie kręgosłupa, grzbiet staje się bardziej wytrzymały. Pozwala to zmniejszyć dolegliwości bólowe.

- wzmocnienie układu odpornościowego, po wysiłku fizycznym wzrasta ilość białych krwinek i zmniejsza się ryzyko infekcji

- zapobiega osteoporozie

- poprawia samopoczucie, pomaga się odstresować i przeciwdziała depresji.

Takie powody powinny zachęcić do regularnej jazdy na rowerze. Przebywanie na świeżym powietrzu i aktywne spędzanie czasu to najlepsze co możemy sobie podarować. W trosce o zdrowie swoje i bliskich warto postawić na rodzinne przejażdżki. Wcale nie chodzi o dużą prędkość, jazda ma być przyjemnością. Dla osób dbających o figurę i chcących zrzucić dodatkowe kilogramy jest to świetny sport. Pozwala spalić od 500-600 kcal na godzinę. Wzmacnia mięśnie, które po zakończonym wysiłku spalają znacznie więcej kalorii. Najintensywniej pracują mięśnie nóg, które po regularnych treningach rowerowych będą mocniejsze i bardziej smukłe. Przy odchudzaniu warto pedałować przez około 40-60 minut minimum 3 razy w tygodniu. Jazda na rowerze nie jest monotonna jeśli często będziemy zmienić trasy, dodatkowo nie męczy jak inne formy tlenowych aktywności, np. bieganie. Nie obciąża stawów i jest zalecane także osobom z nadwagą. Pozwala zachować zdrowie, lepszą kondycję i wygląd, a także dobre samopoczucie.

logotypyUE



Bookmark and Share




Poprzedni wpis
Zacznij biegać na wiosnę [RAPORT 2015]
Następny wpis
Alergie raport 2015









PRZECZYTAJ
Zacznij biegać na wiosnę [RAPORT 2015]
Niedługo wiosna!   Nadchodzi czas zmian. Najwyższa pora obudzić się z zimowego letargu i zadbać o siebie. Skuteczną...
UE