Please setup "Secondary Menu" using Wordpress Dashboard > Appearance > Menus
Artykuł / 23 sierpnia 2015

Jak pozostać aktywnym w podróży i na wakacjach?

Wakacyjne podróże i wyjazdy nie powinny stać się wymówką dla unikania aktywności fizycznej. Ruch pozwoli nam lepiej wypocząć, dotlenić i zregenerować organizm. Ulubione formy ruchu sprawią, że nie będziemy się do nich zmuszać. Niezależnie od tego czy jesteś w pokoju hotelowym czy na plaży możesz wykonać prawidłowy trening na którym skorzysta Twoje zdrowie, samopoczucie i sylwetka. Nie trzeba w tym celu kupować drogich karnetów do klubów fitness, ani zabierać ze sobą ciężkiego sprzętu.

Osoby trenujące regularnie muszą pamiętać, ze nawet krótka przerwa od systematycznych treningów bardzo obniża formę. Kilka dni daje już kilkuprocentowe straty, dlatego warto podtrzymywać ją nawet w czasie urlopu żeby zapobiec utracie masy mięśniowej.

Brak sprzętu nie jest dobrą wymówką, jeśli bardzo go potrzebujesz zapakuj skakankę, na której możesz wykonać intensywny i bardzo efektywny trening kardio. Niewiele miejsca zajmują też elastyczne taśmy do ćwiczeń, które przydadzą się do treningu siłowego i oporowego. Dobry trening możemy przeprowadzić też z obciążeniem własnego ciała, nie potrzebujemy wtedy żadnych przyborów. Ćwiczenia angażujące całe cało są najefektywniejsze w budowaniu sylwetki. Zalecane są zarówno kobietom jak i mężczyznom. Warto wykonywać pompki, ćwiczenia w podporze np. deska, przysiady, także na jednej nodze, brzuszki. Jest wiele modyfikacji każdego z tych ćwiczeń, można wykonywać je w treningu obwodowym. Pozwoli to skrócić wakacyjny trening, ale nie osłabi jego efektywności. W tym celu należy wykonywać określoną ilość powtórzeń ćwiczeń w kilku seriach, a przerwy między nimi ograniczać do minimum. Dzięki temu będziemy zadowoleni z siebie, wzrośnie poziom endorfin czyli hormonów szczęścia i nie utracimy tego nad czym pracowaliśmy przed urlopem.

Kilkanaście dni spędzonych bez wysiłku fizycznego, a jedynie na leżeniu na plaży, nie jest dobrym rozwiązaniem. Jest ryzyko, że organizm wcale się nie zregeneruje. Nie sprzyjają temu też posiłku często serwowane w hotelach. Dlatego też należy pamiętać o tym, aby nawet na urlopie, choć trochę czasu poświęcić na systematyczne treningi. Nie trzeba każdego dnia spędzać wiele czasu na siłowni, ale co dwa-trzy dni zdecydowanie warto poćwiczyć.

 

Autorka: Daria Występek

logotypyUE



Bookmark and Share




Poprzedni wpis
Witamina E
Następny wpis
Szokujące informacje o młodej matce









PRZECZYTAJ
Witamina E
Jakie znaczenie dla naszego zdrowia ma witamina E? Jakie są symptomy jej niedoboru? W których produktach spożywczych...
UE