Please setup "Secondary Menu" using Wordpress Dashboard > Appearance > Menus
Artykuł / 21 sierpnia 2015

Jak powstrzymać zachcianki i na co mogą wskazywać?

Na pewno zdarzyło ci się czuć ogromną ochotę na coś słodkiego słonego, albo lody czy inną konkretną potrawę. Od czasu do czasu to nic złego, ale kiedy zachcianki pojawiają się zbyt często, albo akurat kiedy jesteś w trakcie diety mogą być problemem. Apetyt można poskromić tak, żeby wysiłki nie poszły na marne, jest na to kilka sprawdzonych strategii. Trzeba rozpoznać i zrozumieć wyzwalacze, które dają impuls do zjedzenia przekąski, kiedy nie czujemy głodu. Może to  być nuda, stres, przyzwyczajenie lub zmęczenie i wiele innych. Często powody są inne w zależności od pory dnia.

Poranek

Śniadanie to ważny posiłek, którego nie należy pomijać, daje energię i powinno sycić na długo. Nie bez znaczenia jest to co położymy na swój talerz. Pączki, drożdżówki, słodkie płatki śniadaniowe nie są najlepszym rozwiązaniem. Powodują szybki skok, a następnie spadek poziomu cukru co skutkuje brakiem energii. Może to być powodem sięgania po kolejne niezdrowe przekąski. Najlepszym wyborem będą węglowodany złożone- owsianka, ciemne pieczywo, a nawet kasza czy ryż. Odpowiednie śniadanie pomoże uniknąć podjadania w pierwszej połowie dnia.

Popołudnie

To zwykle pora na kawę i ciastko, co nie jest wskazane dla większości osób. Kawa w godzinach popołudniowych często powoduje problemy z zaśnięciem. Herbata zwłaszcza biała lub zielona będzie dużo lepszym wyborem. Zamiast ciastka warto sięgnąć po garść bakalii, które są zdrową i pożywną przekąską. Energii może dodać tez szybki spacer na świeżym powietrzu jeśli mamy taką możliwość. Dotleniony mózg łatwiej zachowuje koncentrację i nie traci energii, nie domaga się kolejnych przekąsek.

Wieczór

Po powrocie z pracy szukamy odpoczynku i spokoju. Z relaksem często kojarzy się cos słodkiego- ciastko czy czekolada. Taka rutyna może powodować w dłuższej perspektywie nie tylko przybieranie na wadze, ale też problemy zdrowotne. Uczucie chęci zjedzenia czegoś słodkiego często pojawia się po obiedzie. Żeby temu zapobiec zaraz po posiłku umyj zęby.

Zyskanie kontroli nad zachciankami znacznie poprawia samopoczucie i daje poczucie kontroli. Zdrowe nawyki prowadzą do wymarzonej sylwetki więc warto je wprowadzić, z czasem staną się nawykiem.

 

Autorka: Daria Występek

logotypyUE



Bookmark and Share




Poprzedni wpis
Przygotowania pełną parą
Następny wpis
Nadstawiasz karku przez komputer?









PRZECZYTAJ
Przygotowania pełną parą
Ciało ciężarnej przygotowuje się do ciąży przez wydzielanie odpowiednich hormonów. Produkuje relaksynę, która...
UE