Please setup "Secondary Menu" using Wordpress Dashboard > Appearance > Menus
Artykuł / 25 czerwca 2015

Jak urozmaicić trening rowerowy?

Jazda na rowerze to trening cardio wzmacniający wytrzymałość. Im dłużej trenujemy granica zmęczenia się przesuwa, nie da się jednak przedłużać treningów w nieskończoność. Co zrobić, żeby ulubiony trening się nie nudził i ciągle był efektywny?

W czasie treningu można użyć oporu lub utrudnić technikę wysiłku. Wyróżnimy cztery podstawowe rodzaje treningów: wytrzymałościowy, siłowy, beztlenowy i mieszany. Jak planować treningi, żeby osiągnąć wyznaczony cel, oto kilka pomysłów.

Trening wytrzymałościowy

To trening tlenowy, który charakteryzuje się średnią intensywnością i długim czasem trwania. Pozwala na efektywne spalanie tkanki tłuszczowej w trakcie treningu. Dzięki średniej intensywności nie wymaga długiej regeneracji, godzinne treningi można robić każdego dnia. Bardzo istotne jest nawadnianie w trakcie treningów.

Trening siłowy

Najłatwiej wykonać go na rowerze stacjonarnym. Na tego typu zajęciach pedałuje się o wiele wolniej, ze względy na duże obciążenie. Dzięki temu wzrasta wytrzymałość siłowa, jest to ciężki trening. Wymaga opanowania techniki, na początku wiele osób pedałuje w pozycje stojącej. Po kilku tygodniach treningów o wiele łatwiej jest utrzymać prawidłową pozycję siedzącą.

Trening interwałowy

Bardzo efektywna i wymagająca forma treningu beztlenowego, która skutecznie podkręca metabolizm. Wysoka intensywność pomaga rozładować stres i napięcia mięśniowe, po treningu wydziela się sporo endorfin czyli hormonów szczęścia. Interwały polegają na naprzemiennej zmianie tempa, np. 30 sekund pracy na maksymalnym tempie i 30 sekund odpoczynku na wolniejszych obrotach. Taki obwód powtarzamy określoną ilość razy. Po takim treningu bardzo ważna jest regeneracja, jeśli trening był bardzo wymagający z kolejnym można wstrzymać się nawet 72 godziny.

Trening mieszany

Łączy w sobie dwa lub trzy rodzaje treningu i powinien być prowadzony przez trenera. Zazwyczaj trwa dłużej niż godzinę.

To jaki trening wybierzemy zależy od postawionego sobie celu. Niektóre pozwalają szybciej schudnąć, inne budują wytrzymałość i kształtują siłę. Trening na rowerze nie musi być monotonny. Można wybrać aktywność na zewnątrz kiedy mamy piękną pogodę i ćwiczyć na rowerze stacjonarnym kiedy warunki są niekorzystne. Trening rowerowy może być bardzo ciekawy.

Autorka: Daria Występek

logotypyUE



Bookmark and Share




Poprzedni wpis
Wojny gigantów: ślina kontra kwas
Następny wpis
Jak szybko zrujnować zęby?









PRZECZYTAJ
Wojny gigantów: ślina kontra kwas
Chroń szkliwo i pij kwaśne wino tylko podczas posiłków. Wydzielona ślina zneutralizuje wpływ kwasów na zęby i uchroni...
UE